طرح توجیهی
عنوان کامل: طرح توجیهی تأسیس سنگ فروشی
دسته: تولیدی
رمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 18
قیمت: 2000تومان
حجم فایل:26 کیلوبایت
خلاصه اجرایی (مدیریتی):
اگر منظور از مدیریت اجرایی جلب مشتری باشد می توان با ارائه اجناس با قیمت کمتر، بیشتر مشتری جلب نمود و اگر منظور طریقه ی مدیریت در داخل کارگاه باشد می توان با مشورت با شاگردان و دیگران که مرتبط با شغل می باشند در مدیریت داخلی موفق تر بوده و اجناسی که از لحاظ رنگ و کیفیت بالاتر باشند با معرفی آن به مشتریان آنها را در خرید راهنمایی نمود چون برخی از مشتریان فقط به ارزانی و برخی به رنگ آن توجه دارند و از کیفیت اجناس هیچ گونه اطلاع ندارند. همه ی شرایط موجود ذکر شده را می توان جمع بندی نمود و با یک تصمیم خوب در مدیریت کارگاه موفق بود.
بخش اولیه (نمای ذهنی):
بیان آرمان های کسب و کار:
هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد و شغلی است که نسبت به مشاغل آزاد دیگر در بین جامعه از مشاغل پردرآمد و ایجاد فردی بزرگ و با توان از لحاظ مالی در اذهان مردم جامعه می باشد.
بیان ماموریت کسب و کار:
در این کسب و کار مأموریت بیشتر نمودن اجناس و تنوع اجناس با توجه به سلایق و علایق مردم جامعه می باشد.
مزیت های رقابتی مدیریتی
چون شغلی است که در آن صنایع درآمدی جانبی زیادی برای دیگران به وجود می آورد و هرچه در بین افراد جامعه و مهندسین و معماران و انبوه سازان از لحاظ اخلاقی و کیفیت جنسی و قیمت پایین تر بهتر برخورد نماید نسبت به مدیران دیگر سنگ فروشی جلب توجه بیشتر نموده و در مدیریت کارگاه موفق تر می شوی.
توصیف کسب و کار
معرفی کسب و کار
شغلی است که در بین افراد اجتماع نسبت از مشاغل آبرومند به شمار می آید.
معرفی محصول یا خدمت
تنوع محصولات زیاد می باشد و نوع سنگی که در شهرهای کشور پراکنده است نسبت به سرمایه ها و مکان می توان آورد بیشتر این سنگهایی که در نیشابور مورد استفاده قرار می گیرد نی ریز، کلاته قدم، گناباد، گرانیت که انواع مختلف دارد- سمیرم- علی گودرز- ارباب- بجستان- تربت- *** و...
تحلیل صنعت
شغلی است که نسبت به بازارهای تقاضا در سطح شهر می توان کسب و درآمد خوبی نمود و ایجاد اشتغال بوجود آورد.
نقاط ضعف اساسی
1- نداشتن بازاری مناسب برای خرید اجناس
2- تفاوت قیمت ها در طول سال و نداشتن درجه بندی مشخص
3- نداشتن پشتیبانی و حمایت دولت
4- چون شغلی است که نسبت به کالا جایگزین دارد معمولاً در پاره ای مواقع از رکود بازار هزینه هایی محتمل می شوید.
نقاط قوت اساسی
1- با توجه به سرمایه گذاری و تنوع جنس می توان درآمدهای مختلفی بدست آورد.
2- ایجاد اشتغال برای دیگران
تهدیدات قابل ملاحظه
1- اگر قیمت اجناس بیش از حد بالا رود باعث بی رقبتی افراد برای استفاده از سنگ برای ساختمان خودش می شود و چون کاشی و سرامیک و پوشش های مصنوعی دیگری در جامعه موجود می باشد ممکن است که ورشکست شوی.
فرصت های قابل ملاحظه
1- چون شغلی است که نسبتاً فصلی محسوب می شود می توان در فصل های مختلف سال نهایت استفاده را نمود.
برنامه بازار و بازاریابی
توصیف بازار (شامل بخش بندی بازار، بازار هدف، جایگاه محصول و...)
فهرست مطالب
مشخصات تهیه کننده طرح :
خلاصه اجرایی (مدیریتی):
بخش اولیه (نمای ذهنی):
بیان آرمان های کسب و کار:
بیان ماموریت کسب و کار:
مزیت های رقابتی مدیریتی
توصیف کسب و کار
محصول
تحلیل صنعت
نقاط ضعف اساسی
مدل کسب و کار
نقاط قوت اساسی
تهدیدات قابل ملاحظه
فرصت های قابل ملاحظه
برنامه بازار و بازاریابی
تحلیل رقبا (تعداد رقبا، رقبای بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)
استراتژی بازاریابی
1- استراتژی محصول
2- استراتژی قیمت
3- استراتژی مکان
4- استراتژی توزیع
5- استراتژی جذب مشتری
برآورد میزان تقاضای بازار (برای یک و دو سال آینده)
برآورد میزان عرضه رقبا (برای یک و دو سال آینده)
برآورد سهم بازار و میزان عرضه (برای یک و دو سال آینده)
برنامه عملیاتی (تولید)
توصیف محصولات و خدمات (از بعد فنی)
توصیف فرآیندهای تولید یا ارائه خدمات (مزایای رقابتی فرآیند و پرسنل تولیدی)
الف: هزینه های ثابت تولیدی
مساحت ساختمانی مورد نیاز
هزینه ساختمان مورد نیاز
ابزارآلات و وسایل فنی و آزمایشگاهی
ماشین آلات و تجهیزات
وسایط نقلیه
وسایل اداری و کارگاهی
هزینه های پیش بینی نشده و متفرقه بخش «1»
استهلاک هزینه های سرمایه ای ثابت
نیروی انسانی مورد نیاز
سوخت و انرژی (شامل آب، برق و سوخت)
تعمیرات و نگهداری
جمع کل سرمایه گذاری
منابع تامین سرمایه
محاسبه بهای تمام شده در ظرفیت کامل
برآورد درآمد فروش
صورت حساب سود و زیان سال اول
برنامه زمانبندی اجرای طرح کسب و کار
تحلیل مالی (شامل تحلیل نقطه سر به سر، نرخ بازگشت سرمایه، نرخ بازده داخلی و...)
ریسک ها، مشکلات و مفروضات اساسی
پیشنهادها