رز فایل <فایل های مورد نیاز شما>

نمونه سوال * پایان نامه * طرح توجیهی * پروژه * تحقیق * سورس * کارآموزی * پاورپوینت

رز فایل <فایل های مورد نیاز شما>

نمونه سوال * پایان نامه * طرح توجیهی * پروژه * تحقیق * سورس * کارآموزی * پاورپوینت

رز فایل <فایل های مورد نیاز شما>

شترمرغ

طرح توجیهی

عنوان کامل: طرح توجیهی پرورش شتر مرغ(شامل گله مولد و گله پرواری )

دسته: دامپروری

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 11

قیمت: 2000تومان

حجم فایل:17 کیلوبایت

دانلود

مقدمه :

شترمرغ بزرگترین پرنده در دنیاست که به علت داشتن بدن بزرگ و نیز بال های  رشد نیافته  توانایی پرواز ندارد زیستگاه اصلی این حیوان مناطق خشک و بی آب و علف آفریقا است . در گذشته های دور  قسمت هایی از جنوب غربی آسیا مانند فلسطین ، ا یران  و صحرای عربستان نیز زیستگاه شترمرغ  بوده اند وزن این حیوان در  نژادهای بزرگ  حداکثر 200 کیلوگرم  و درنژادهای  متوسط 110 تا 130 کیلوگرم و بلندای قامت آن حدود 3 متر می شود .  تخم شترمرغ نیز به نوبه  خود بزرگترین  تخم در دنیاست شتر مرغ اهلی شده  در سن 3-2 سالگی  به بلوغ می رسد   . در این میان   جنس ماده   حدود 6    ماه زودتر  از جنس  نر به بلوغ  خواهد رسید  پس از بلوغ کامل با  توجه به تفاوت های  پرندگان نر و ماده را از یکدیگر   تمیز داد در این هنگام  نرها  با پرهای  سیاه درخشان و نیزپرهای  بزرگ به رنگ سفید در انتهای دو بال و دم  ،از جنس ماده که دارای  پرهای خاکستری رنگ است مجزا می گردند همچنین در  فصل تولید مثل  پوست ساق  پا و  نوک  پرنده نر ،   به رنگ صورتی  مایل به قرمز در می آید که این تغییر رنگ نشان دهند ه آمادگی پرنده نر جهت انجام عمل جفت گیری می باشد جوجه های شترمرغ در هر ماه  حدو د 10 اینچ رشد می کنند و در پایان سال اول وزنی حدود  115-110  کیلوگرم  پیدا خواهند کرد که در این هنگام جهت کشتار  به مراکز ویژه اعزام می گردند .


پرورش شترمرغ در ایران


ورود شترمرغ به ایران در حدود 10 سال پیش انجام گرفته  و در این مدت نتایج به دست  آمده از تحقیقات بر روی نحوه زیست این پرنده در کشور  همگی موید این هستند که پرورش شترمرغ به عنوان یک صنعت سودآور و با آینده درخشان می تواند مورد توجه قرار گیرد .


با توجه به این  نکته که حدود70 درصد وسعت ایران را مناطق  بیابانی ، زمین های پست  و اراضی  لم یزرع تشکیل می دهد  ، می توان  نتیجه گرفت که شرایط اقلیمی و جغرافیایی حاکم بر کشور ما زمینه  مناسبی را برای ایجاد و گسترش صنعت پرورش  شترمرغ در اکثر نقاط کشور فراهم آورده است و با اتخاذ  تدابیر صحیح و تصمیمات مناسب ، می توان نهایت بهره برداری را از این شرایط ایده ال به عمل آورد  و حتی زمینه را برای صادرات فراورده های حاصل از این حیوان به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس که متقاضیان عمده این محصولات هستند  فراهم آورد .


با توجه به موقعیت  جغرافیایی ، ایران  جزء مناطق نیمه حاره ای  محسوب می شود و به واسطه وجود شرایط  کوهستانی ،  نوسان درجه حرارت در مناطق مختلف گرمسیری و سردسیری حدود 40 درجه سانتی گراد  می باشد . یکی از محاسن  شرایط اقلیمی کشور ما از نظر پرورش  این است که مهمترین  بخش های   کشور ما دارای شرایط  حرارتی گرم و خشک حاره ای است  . بنابراین  عملا شرایط  طبیعی  پرورش شترمرغ در بسیاری از مناطق مختلف ایران فراهم می باشد  دشت  های  فلات ایران شامل که بین  مناطق آخرین دامنه های شرقی زاگرس و دامنه های  جنوب البرز و دامنه های شمالی کوه های فارس و گاها   که به صورت موردی شرایط اقلیمی مشابه به 15 + تا 18 + درجه سانتی گراد  و حداکثر  درجه  حرارت بین 41 + تا 46 درجه سانتی گراد می رسد بسترهای  مناسب جهت پرورش   شترمرغ از نظر   درجه حرارتی  را دارند .


مزیت های اقتصادی


شترمرغ ها عمر طولانی  دارند  که اغلب بین 50 تا 60 سال می رسد  و در صورت   مدیریت  صحیح تا  40 سال  تولید  اقتصادی  و کاملا مقرون به صرفه خواهند داشت  که تضمین  کننده سود  بسیار عالی  و دراز مدت برای  پرورش  دهندگان  آنهاست  یک مقایسه ساده در مورد اختلاف میان مقادیر کمی محصولات تولید شده توسط گاو و شترمرغ که در جدول  زیر ارائه گردیده است است صرف  نظر از  کیفیت این  محصولات می تواند تفاوتی    چشمگیر   و قابل تامل را آشکار سازد که توجیه  کننده  گوشه ای از سود  سرشار حاصل از پرورش این حیوان و حتی جایگزین  کردن   آن باسایر دام ها است 



فهرست مطالب


مقدمه :


پرورش شترمرغ در ایران


مزیت های اقتصادی


مقایسه شترمرغ با گاو


گوشت شترمرغ 


چرم شترمرغ 


پر شترمرغ


- توجیه پروژه   (از لحاظ زمان بندی )

 هدف از اجرای طرح

 هدف از اجرای طرح


محل اجرای طرح

- جیره

- تجهیزات

- مدیرو همکاران


هزینه ها

 – هزینه های ثابت

دانلود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی