پروژه
عنوان کامل: پایانه مسافر بری درون شهرک صدرا(یکی از کلان شهرها)
دسته: معماری
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 226
قیمت: 40000تومان
حجم فایل:15,501 کیلوبایت
فهرست مطالب
عنوان
1- بخش اول : مطالعات پایه
مقدمه 2
1-1 تعریف مسافرت وجهانگردی 3
2-1 تاریخچه مسافرت وجهانگردی 5
3-1 اثرهای مسافرت و جهانگردی 11
4-1 دلایل ا نتخاب موضوع در شهر شیراز 13
5-1 دلایل اجتماعی ضرورت ایجاد پایانه ی مسافربری 15
6-1 تاثیرات ترافیک در آلودگی هوا 16
7-1 مهندسی ترافیک یا طراحی تسهیلات حمل و نقل در برخورد با مسئله آلودگی هوا 36
2- بخش دوم: بررسی نمونه های موردی
1-2 پایانه شهید کاراندیش شیراز 66
2-2 بررسی چند نمونه از پایانه های خارج از کشور 71
3-2 تجزیه و تحلیل نمونه های موردی 76
3- بخش سوم: استانداردهای فضایی وبرنامه فیزیکی
1-3 وظایف پایانه 95
2-3 مشکلات و معضلات پایانه های موجود 96
3-3 پایانه های مسافربری اتوبوسرانی 97
4-3 چیدمان عملکردی 97
5-3 انواع فرم پایانه 97
6-3 انواع سیرکولاسیون پایانه 101
7-3 مسافر 105
8-3 اتوبوس 107
9-3 سکوهای مسافر گیری 113
10-3 ساختمان پایانه 116
11-3 خدمات مستقر در محوطه 126
12-3 بررسی فضاهای درون پایانه 133
13-3 ظرفیت پایانه 148
14-3 انواع فرم های سیرکولاسیون مسافر 156
15-3 خوابگاه رانندگان 163
16-3 پایانه های موجود در شهر شیراز 165
4- بخش چهارم: مکان یابی و معرفی استان فارس،شهر شیراز و سایت انتخا بی
1-4 بررسی موقعیت جغرافیایی استان فارس 168
2-4 بررسی موقعیت جغرافیایی شهر شیراز 169
3-4 تحلیل شرایط اقلیمی بر استقرار پایانه (آب و هوا و دما 175
4-4 معرفی سایت انتخابی 180
5- بخش پنجم : معرفی طرح: کانسپت،معماری ، سازه وتاسیسات
1-5 روند طراحی 190
2-5 ایده و کانسپت 193
3-5 توجیه ومبانی طرح 194
4-5 معماری تندیس و ار 197
5-5 سایت پلان وپلان 200
6-5 سیستم سازه بنا 202
7-5سیستم تاسیسا تی 203
6- بخش ششم: نقشه های معماری
1-6 سایت پلان 205
2-6 پلانهای معماری 205
تریدی 213
منابع 220
مقدمه:
مکان یابی راه ها و شبکه های ارتباطی در شهر، ارتباط مستقیمی با مکان یابی کاربری ها دارد. به این صورت که هر چند مکان یابی کاربری صحیح و باتفکر بر شرایط فعلی و آینده باشد از مشکلات دسترسی نیز کاسته خواهد شد. برآورد لزوم دسترسی به کاربری ها و حتی نوع آن هاست که بر چگونگی شبکه ی ارتباطی از نظر طول و عرض سواره رو و پیاده رو و سیستم های اتصالی مستقیماً تاثیر می گذارد. بنابراین در طراحی جدید شهرها، ابتدا کاربری ها مکان یابی می گردند و سپس خطوط ارتباطی با توجه به میزان تردد برای هر کاربری مشخص می شود.
پایانه ها به ویژه در ابتدای خطوط مواصلاتی اصلی که شهرها را با مراکز جمعیتی و تولید دیگر متصل می نماید، استقرار یافته اند پایانه محلی امن و آسوده برای آغاز و پایان یک سفر است و مفصل ارتباطی و محل تلاقی حمل و نقل درون شهری و برون شهری است و احداث پایانه و همچنین توسعه و تجهیزات در بافت و ساختار شهری، یک ضرورت است:
مانند توسعه ی فضای انتظار مسافر در ترمینال، نصب دستگاه های خودپرداز، تعبیه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، ایجاد محل استقرار اتوبوس ها، فضای سبز و مبلمان پایانه
از مهم ترین اثرات توسعه ی حمل و نقل شهری، عوامل کاربری زمین در شهرهاست و سهم قابل توجهی از بهترین زمین های شهری را به خود اختصاص می دهد توسعه ی بی رویه این سیستم این عارضه را تشدید می کند به طوری که گاهی تا 30 درصد از زمین های مناطق شهری به این سیستم اختصاص یافته است.